Bucuresti,
29 mai 2023
Grupul farmaceutic Servier indeamna persoanele cu risc de Boala Venoasa Cronica (BVC) sa nu ignore simptomele (durere, senzatie de picioare grele, senzatie de picioare umflate) si semnele (vinisoare sparte, edem, modificari tegumentare) si sa mearga la doctor, printr-o noua campanie realizata impreuna cu Medic One – „Daca vrei sa stai relaxat, mergi la medic!”.
​
Campania vine in continuarea comunicarii incepute in 2018 pe acest subiect, cu obiectivul de a incuraja populatia cu simptome si semne de BVC sa mearga la medic si include povesti ale pacientilor, exemple de planuri de actiune si recomandari utile, cresterea adresabilitatii si o abordare noua a executiilor creative si a website-ului www.stop-varice.ro.
​
Website-ul a fost remodelat astfel incat sa fie captivant pentru vizitatori inca de la prima interactiune, sa fie usor de utilizat, iar navigarea sa fie intuitiva. Cuprinde continut educativ cu informatii despre boala, simptome si semne, recomandari utile, exercitii pentru imbunatatirea circulatiei venoase si o lista de intrebari frecvente cu raspunsuri in format video de la un expert in BVC – medic primar in chirurgie generala si medic specialist in chirurgie vasculara. Tot pe site, vizitatorii sunt invitati sa parcurga un test pentru a-si afla gradul de risc pentru Boala Venoasa Cronica, iar la final, daca riscul este mediu sau crescut, acestia sunt incurajati sa mearga la doctor.
​
„Intreaga campanie dezvoltata pentru Servier se bazeaza pe educatie medicala, informare si pe indemnul de a parcurge testul de pe site. Rolul acestui test este foarte important, pentru ca ne poate ajuta sa constientizam anumite simptome si sa scoatem la suprafata situatii sau comportamente care ne predispun la aceasta boala. Campania se adreseaza atat oamenilor sedentari, celor cu meserii predispozante, celor cu probleme de greutate, cat si farmacistilor, care au fost adaugati ca parteneri si vectori suplimentari pentru educarea populatiei cu privire la boala. In cadrul campaniei am creat un traseu pe care pacientii il pot parcurge: de la informatii si intrebari la care raspunde un specialist, la testul prin care afli daca esti in categoria de risc si optiunile de tratament, cu o recomandare clara de a merge la doctor. Medicul devine punctul terminus al acestei calatorii, obiectivul campaniei noastre fiind si de a incuraja prezentarea la medic a cat mai multor potentiali „candidati” la BVC. Ne bucuram ca am avut un partener deschis si care si-a dorit continuarea demersului de educatie medicala a populatiei generale inceput acum 3 ani alaturi de Medic One, echipa Servier sprijinindu-ne plenar in fiecare pas pe care l-am facut impreuna”, a spus Oana Cociasu, Managing Partner Medic One si Presedinte RAC (Consiliul Roman de Publicitate).
​
„Boala Venoasa Cronica este preponderent o patologie a sedentarismului si este foarte frecventa. In Romania, studiile epidemiologice arata ca 7 din 10 adulti care se adreseaza medicului de familie sufera de BVC. Multi factori contribuie la aparitia acesteia, inclusiv factorul ereditar. Este foarte important ca inainte sa apara modificarile ireversibile ale sistemului venos, persoanele cu simptome (durere, senzatie de picioare grele, senzatie de picioare umflate) si semne (vinisoare sparte, edem, modificari tegumentare) sa mearga la medic pentru consult. Prin aceasta campanie ii indemnam pe toti cei aflati la risc sa mearga la doctor pentru a primi un diagnostic corect si recomandarile de tratament pentru BVC”, a spus Bogdan Dolofan, Director Medical Affairs, Servier.
​
O alta componenta a campaniei este promovarea catre profesionistii din domeniul sanatatii: medici de familie, medici dermatologi, medici chirurgi, medici cardiologi, medici de medicina interna si farmacisti, prin intermediul unor materiale educationale pentru a creste gradul de informare si constientizare asupra bolii venoase cronice.
​
Medicul de familie este pionul principal in preventie si cel care poate identifica cu usurinta factorii de risc, conditiile favorizante aparitiei BVC si poate stabili diagnosticul pentru fiecare pacient in parte. Si pentru ca doar 1 pacient din 4 se adreseaza medicului pentru simptome sau semne de BVC, pacientii vor primi in timpul consultatiei un material informativ cu scopul de a-i ajuta sa identifice simptomele si semnele de BVC si incuraja sa mearga la medic din timp.
​
Rolul farmacistilor in consilierea pacientului cu Boala Venoasa Cronica este foarte important. De aceea am dezvoltat materiale educationale dedicate lor, cu scopul de a usura implicarea farmacistilor in educatia pacientilor, pentru ca acestia sa-si inteleaga mai bine boala, simptomele si semnele de BVC, tratamentul si schimbarile pe care ar trebui sa le faca in stilul de viata.
​
Campania semnata de Medic One, „Daca vrei sa stai relaxat, mergi la medic!”, a fost realizata cu sprijinul MullenLowe si Initiative, componentele media si de creatie imbinandu-se armonios in acest val II al campaniei BVC.
Echipele care au creat campania:
​
Servier: Bogdan Dolofan (Director Medical Affairs) , Elena Gabriela Popescu (Medical Lead), Dana Constantinescu (Director Corporate Affairs)
​
Medic One: Corina Sofariu (Account Director), Oana Cociasu (Managing Partner),
Carmen Chirita (Account Manager)
​
MullenLowe Romania: Silviu Antohe (Executive Creative Director), Mihai Costache (Group Creative Director), Florian Langa (Senior Copywriter), Elie Haddad (Digital Art Director)
Despre Medic One
​
Medic One a fost infiintata in 1999 de Dr. Oana Cociasu, Veronica Savanciuc si alti parteneri, fiind prima agentie full service specializata in marketing si comunicare medicala din Romania. Medic One asigura servicii de consultanta, strategie, creatie si implementare de campanii integrate de comunicare medicala in offline si online, atat pentru piata locala, cat si cea internationala. Campaniile si proiectele agentiei sunt multipremiate national si international, la festivaluri precum EMEA Sabre Awards, EFFIE, IAB Mixx Awards, ADC*Ro, PR Awards si Cristal Festival. Medic One este membra a grupului de comunicare Lowe Group din care mai fac parte Initiative, Mullen si Golin. Pentru mai multe informatii, vizitati www.medicone.ro.
Despre Servier
​
Fondat pentru a servi sanatatea, Servier este un grup farmaceutic global guvernat de o fundatie ce aspira sa aiba un impact social semnificativ, atat pentru pacienti, cat si pentru o lume durabila. Cu modelul sau unic de guvernanta, isi poate servi pe deplin vocatia cu o viziune pe termen lung: angajamentul fata de progresul terapeutic pentru a servi nevoilor pacientilor. Cei 21.400 de angajati ai Grupului sunt dedicati acestei vocatii comune, sursa de inspiratie in fiecare zi.
​
In calitate de lider mondial in cardiologie, ambitia Servier este de a deveni un jucator renumit, concentrat si inovator in oncologie, prin vizarea cancerelor greu de tratat. Acesta este motivul pentru care Grupul aloca peste 50% din bugetul sau de cercetare si dezvoltare pentru dezvoltarea de terapii tintite si inovatoare in oncologie.
​
Bolile imuno-inflamatorii si zona de neurostiinta sunt viitorii vectori de crestere. In aceste domenii, Servier se concentreaza pe un numar limitat de boli in care profilarea exacta a pacientilor face posibila oferirea unui raspuns terapeutic tintit prin medicina de precizie.
Pentru a promova accesul la ingrijire de calitate pentru toti la un cost mai mic, Grupul Servier ofera, de asemenea, o gama de medicamente generice de calitate care acopera majoritatea patologiilor, bazandu-se pe marci puternice din Franta, Europa de Est, Brazilia si Nigeria.
In toate aceste domenii, Grupul Servier include vocea pacientului in fiecare etapa a ciclului de viata al unui medicament.
​
Cu sediul in Franta, Servier se bazeaza pe o amprenta geografica puternica in peste 150 de tari si a realizat un venit de 4,9 miliarde EUR in 2022. Mai multe informatii pe noul site web al Grupului: servier.com
​
Urmariti-ne pe retelele de socializare: LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram