top of page

AstraZeneca Romania trage un semnal de alarma despre importanta diagnosticarii precoce in cancer prin campania

O noua realitate. Acelasi cancer”,

in colaborare cu Medic One

O noua realitate. Acelasi cancer.jpg

Bucuresti,
28 octombrie 2021

Criza generata de pandemie a impins pe plan secundar diagnosticarea bolilor cronice, in fata pericolului iminent prezentat de noul virus, ceea ce a dus la o scadere a ratei de dignosticare a cancerului cu aproximativ 40%, potrivit ultimelor statistici din domeniul sanatatii. Insa in lupta cu o boala severa, cum este cancerul, o rata scazuta in diagnosticarea pacientilor reprezinta un mare pas inapoi si necesita o interventie imediata pentru a nu anula ani de progres in aceasta directie.

​

Romania este la coada clasamentului european in ceea ce priveste prevenirea, diagnosticarea la timp, tratarea si supravietuirea pacientilor cu cancer, ceea ce duce la nevoia absoluta a unei campanii de constientizare. Urmarind acest context, AstraZeneca Romania a lansat campania educationala globala „O noua realitate. Acelasi cancer”, declinata pe nevoia specifica din Romania, sub egida societatilor medicale si a asociatiilor de pacienti relevante din domeniu, si cu sprijinul unor parteneri de comunicare, la care s-a alaturat si Medic One, pentru a sublinia importanta diagnosticarii la timp, precum si cea a urmaririi unei scheme de tratament corecte si cat mai din timp.

​

„Sansele de supravietuire pentru pacientii cu o afectiune severa precum cancerul sunt semnificativ mai mari atunci cand este depistat intr-un stadiu incipient. Impreuna cu partenerii nostri si cu sustinerea agentiei Medic One, ne-am dorit sa le reamintim romanilor rolul controlului medical periodic si importanta diagnosticarii cat mai rapide in bolile oncologice. Prin aceasta campanie speram sa ajutam pacientii sa stie si sa inteleaga impactul asupra supravietuirii, sa solicite asistenta medicala in cazul in care prezinta simptome si sa isi programeze controalele si tratamentele de rutina, in ciuda contextului marcat de pandemie”, a declarat Gabriela Teodorescu – Medical Affairs Director AstraZeneca.

​

„Aceasta perioada dominata de incertitudini si temeri a dus la amanarea testelor de rutina sau chiar la intreruperea tratamentului oncologic, insa cancerul nu asteapta. Si, cum cancerul pulmonar detine locul de varf ca incidenta si mortalitate, ne-am gandit ca ar fi necesar (mai ales in aceasta perioada in care pandemia polarizeaza atentia tuturor si a devenit „noua realitate”) sa informam publicul de simptomele acestui tip de cancer si de faptul ca orice intarziere in diagnostic, poate scurta drastic firul vietii pacientului respectiv. Inca de la creionarea conceptului creativ am realizat importanta acestei campanii, din care suntem mandri sa facem parte si prin care ne dorim sensibilizarea publicului si cresterea gradului de constientizare a pericolului intarzierii prezentarii la medic. ”, a declarat Oana Cociasu, Managing Partner Medic One si  Presedinte RAC (Consiliul Roman de Publicitate)  

Campania „O noua realitate. Acelasi cancer” se alatura initiativelor din Romania pentru sustinerea si implementarea Planului National de Cancer, care isi doreste sa le ofere si pacientilor romani sansa de a beneficia de servicii medicale, tratamente si o calitate a vietii la nivel european.

 

 

Initiativa a debutat cu un eveniment online dedicat atat presei, cat si tuturor celor interesati de o atitudine corecta in managementul cancerului. Au fost atinse subiecte de interes, ultimele statistici din acest domeniu, cat si posibile solutii la situatia creata, prezentate de speakeri recunoscuti in domeniul medical si de reprezentanti ai pacientilor. Evenimentul poate fi urmarit pe platforma 360medical.ro - evenimente.360medical.ro/cancer-education.

​

Mixul de comunicare dezvoltat impreuna cu Medic One este complex, fiind prima campanie pe acest subiect de o asemenea amploare din spatiul media romanesc, elementele acesteia fiind spoturi TV, emisiuni speciale si PR, social media, machete presa si comunicare medicala, toate completate de website-ul de campanie dedicat https://cancerulnuasteapta.ro/#. Platforma „Cancerul nu asteapta” va fi activa pe tot parcursul anului 2021, precum si in 2022, timp in care va fi actualizata constant cu noutati din proiect.

​

Conform celor mai recente cifre de audienta inregistrate de campanie, dintre cele 4 spoturi TV create special pentru “O noua realitate. Acelasi cancer”, 7 milioane de romani au vizionat una dintre variante cel putin o data, iar 5.6 milioane indivizi unici au vazut unul dintre spoturi cel putin de trei ori.

​

Campania educationala “O noua realitate. Acelasi cancer” este initiata de FABC (Federatia Asociatiilor Bolnavilor de Cancer), SNOMR (Societatea Nationala de Oncologie Medicala din Romania), SRROM (Societatea Romana de Radioterapie si Oncologie Medicala), SRR (Societatea Romana de Radioterapie), SRP (Societatea Romana de Pneumologie), SNMF (Societatea Nationala de Medicina Familiei).

Parteneri de comunicare: COPAC (Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice din Romania), RaportuldeGarda.ro, Pacientul 2.0 si 360medical.ro

 

Echipa Medic One implicata in proiect a fost condusa de Oana Cociasu (Managing Partner) si Corina Sofariu (Head of Client Service), cu sprijinul colegilor de la Initiative, Golin si Mullen.

 

***

​

AstraZeneca in oncologie

​

AstraZeneca se afla in prima linie a revolutiei in oncologie, cu scopul ambitios de a oferi posibilitati de vindecare a cancerului, indiferent de tipul tumoral, bazandu-se pe cercetarea stiintifica pentru a intelege cancerul si toate aspectele sale complexe pentru a descoperi, dezvolta si furniza pacientilor medicamentele care le pot schimba viata.

Compania se orienteaza asupra unora dintre cele mai dificile forme de cancer. Numai continuand actiunile inovatoare, AstraZeneca a dezvoltat unul dintre cele mai diverse portofolii si linii de produse din industria farmaceutica, cu potentialul de a cataliza schimbarile in practica medicala si de a transforma experienta pacientilor.

Viziunea AstraZeneca este de a redefini tratamentul cancerului si, intr-o zi, de a elimina cancerul dintre cauzele de deces.

​

Despre Medic One

​

Medic One a fost infiintata in 1999 de Dr. Oana Cociasu, Veronica Savanciuc si alti parteneri, fiind prima agentie full service specializata in marketing si comunicare medicala din Romania. Medic One asigura servicii de consultanta, strategie, creatie si implementare de campanii integrate de comunicare medicala in offline si online, atat pentru piata locala, cat si cea internationala. Campaniile si proiectele agentiei sunt multipremiate national si international, la festivaluri precum EMEA Sabre Awards, EFFIE, IAB Mixx Awards, ADC*Ro, PR Awards si Cristal Festival. Medic One este membra a grupului de comunicare Lowe Group din care mai fac parte Initiative, Mullen si Golin. Pentru mai multe informatii, vizitati www.medicone.ro.

bottom of page